De implementatie van SAP Cloud for Customer (C4C) voor Sales en Service, volledig geïntegreerd met SAP ECC. Dit project viel binnen een groter programma waarvoor Bjorn Tammer verantwoordelijk was. Binnen dit project is het SAP Cloud for Customer (C4C) CRM-systeem geïmplementeerd, inclusief integratie met SAP ECC. SAP C4C verving Salesforce CRM en het RT/3 ticket systeem en creëert een 360 graden overzicht van de klant.

 

Bjorn heeft dit project geleid vanaf de selectiefase (RFI/RFP) tot aan de Go-Live. Binnen dit traject heeft hij meerdere rollen vervuld, zo was hij Programma Manager, Project Manager en heeft hij verregaande kennis opgedaan van het C4C platform waardoor hij regelmatig ook optrad als business consultant, vooral op het gebied van integratie met SAP ECC, Marketo en andere externe platformen.

 

Bijzonder te vermelden is dat de opdrachtgever het eerste bedrijf ter wereld is dat de C4C Service in een 24/7 scenario gebruikt en hier hebben we een maatwerk oplossing voor bedacht.

 

c4c

Proces scope:

  • Lead to Quote (Pre Sales)
  • Service Request Intake (Ticket afhandeling)

Systeem scope:

  • SAP Cloud for Customer Sales
  • SAP Cloud for Customer Service
  • SAP PO/PI
  • Integratie met Marketo